Hoe een tennismerk uit de jaren '50 een icoon werd voor de gabber scene
- Geplaatst op
- Door Gabberwear
- Geplaatst in australian, blog
Wie aan de gabber scene denkt ziet al snel grote menigte hakken op hardcore muziek. Naast de muziek wordt vaak ook de kenmerkende kledingstijl getypeerd. Een van de grootste kledingmerken die aan de basis stond van het succes was Australian.
Het van oorsprong een Italiaans tennismerk Australian, dat in de loop der jaren uitgroeide tot een basis onderdeel in de kledingkast van elke gabber, ontstond in 1946 door Leardo Gabrielli. Hij begon met de nieuwe revolutie in de productie van kleding die gemaakt werd van wolstoffen.
Het bedrijf begon onder de naam L'Alpina Maglierie Sportive S.p.A. maar kreeg in 1956 een nieuw sub-merk toegevoegd: Australian. De ontwikkeling van nieuwe innovatieve tenniskleding creëerde kwaliteit en functionaliteit die toepasbaar was op het tennisveld.
Met de opkomst van hardcore raves en festivals, begin jaren '90, kwam al snel de vraag naar gemakkelijke kleding waar je nachtenlang met kon hakken. Uit het niets steeg de populariteit van Australian, die bekend was van de ruime trainingsjasjes die transpiratie absorberen. Het merk werd een symbool van de cultuur samen met andere populaire merken als Cavello.
Tot op de dag van vandaag is Australian een onderdeel van de gabber scene en tevens ook een van de populairste merken op Gabberwear. Bekijk onze collectie hier